My Edinburgh Adventure

Landing on my own 'four' feet

Het is alweer een maand geleden dat ik naar Schotland kwam! Wat je allemaal wel niet kan doen en meemaken in zo'n korte tijd! Ja ik heb dus het gevoel dat ik al zoveel gedaan heb, maar dat ik nog zoveel te doen heb.

Niks valt hier te plannen. Ik heb sinds ik hier ben nog geen 1 keer me agenda gebruikt. Dat is maar goed ook anders zou het 1 grote krasboel worden. Aan de ene kant ook wel erg fijn en ook leuk, je weet nooit wat je te wachten staat. Elke dag is weer een verrassing! Toch wel erg moeilijk aangezien ik best wel van het plannen ben! Onderhand begin ik het wel te leren. Als iemand 4 uur zegt moet je gewoon half 5 aankomen kakken, easy peasy! En niet al te moeilijk denken ;) waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

De eerste week toen ik hier kwam hadden we wel een aantal klanten in de studio gehad. Daar ben ik ook druk mee bezig geweest. Foto's editen, orders maken etc. We zijn nu in de 2 onderdeel van de verbouwing en dat is beneden de studio. Dat moet voor een deel ons kantoor worden, wc, keukentje en een plek waar klanten direct hun foto's kunnen bekijken. Om dat voor elkaar te krijgen moet er echt heel veel gebeuren. Ook de muren schuren enzovoort hoort daarbij. Door al het stof dat omhoog kwam konden we echt geen klanten meer aannemen. En zijn we voor 2 weken dicht gegaan. Niet dat ik geen stage heb gelopen want er was echt genoeg te doen! Ik zie nu echt hoe een bedrijf uit de grond komt van begin tot eind! Natuurlijk ook alle problemen en hoe je het moet oplossen.
Vorige week kwamen Karin en Suzanne op bezoek! Ik heb echt een super leuke tijd met ze gehad. Omdat ik zelf ook nog niet veel van Edinburgh had gezien (en dat ook pas me eerste echt vrije dagen waren) kwam dat echt mooi uit! We hebben echt bijna alles gedaan en gezien. Van het kasteel tot en met de allerkleinste pub (tenminste hij was echt heel erg klein!). Donderdag kwam ik eigenlijk nog vermoeider aan op me stage:P! En donderdag en vrijdag hebben we echt veel gedaan om de studio af te krijgen. Ik ben ook bezig geweest om foto's uit te zoeken voor de nieuwe website.

Gister heb ik een televisie gekregen! Ik miste het eigenlijk niet, omdat ik in NL eigenlijk bijna nooit tv keek. Maar het is toch wel fijn om iets aan te hebben staan. De tv heb ik gekregen van een vrouw ‘Eve' die onze zeg maar organisator is. Ze doet alles behalve alles dat met fotografie te maken heeft. Dus de boekhouding, marketing, klanten aannemen en telefoontjes. Eve heeft ook een dochter van 17 ‘Simone' en daar ben ik gister avond mee uit eten geweest! Ik leer dus al echt wel wat mensen kennen. Ook veel via Nicola en daar doe ik af en toe ook wel wat leuks mee. Of we gaan ergens wat drinken of naar een museum. Vorige week woensdag was er ook een groot Schots feest hier. Ik mocht die vrijdag met Nicola mee naar een vriendin (die tevens actrice is) om het te vieren (Burns night, een beroemde poet). Haggis gegeten, met de doedelzak speler (the ‘Piper'haha) op de foto en een prachtig gedicht aangehoord waar ik niks van kon verstaan en iedereen was traditioneel gekleed. Echt geweldig!

23 februari komt ook alweer dichterbij! Dan kom ik namelijk voor een lang weekie naar NL! Een weekje centerparks en nog een paar dagen thuis. Wat wel erg vreemd gaat worden en ook zeker dat ik ook weer terug moet. Niet dat ik het erg vind wat ik vind het hier geweldig en heb het echt ontzettend naar me zin (ook al mis ik iedereen wel hoor!).

Hele dikke kus vanuit Edinurgh

Reacties

Reacties

yvette

Hoi Denise, wat leuk om je leven te volgen en wat leer je een hoop dingen. Fijn dat het allemaal zo goed uitpakt. liefs Yvette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!