My Edinburgh Adventure

Your Proper City

Niet te geloven, maar het is alweer bijna 3 maanden geleden dat ik naar Edinburgh ben gekomen. En ook alweer heel erg lang geleden sinds me laatste blog. Daarom hierbij even een update, want er is in de tussentijd best veel gebeurd!

Mijn stage is nog steeds heel erg leuk. En van 'anonieme' bronnen heb ik vernomen dat ik heel erg veel geluk heb gehad! Daarom ben ik ook heel erg dankbaar dat ik naar het buitenland kon reizen en ook nog eens bij een te gekke stage mag werken! Jullie vragen jullie je natuurlijk af hoe mijn week er nu uit zien! Daarom even een korte samenvatting: NOOIT HETZELFDE!

Dus dat is dan nu ook duidelijk.

De studio is nu bijna echt helemaal af! Het enigste wat nu eigenlijk nog gebeurd moet worden is de website. Wat eigenlijk veels te lang duurt maar ook het moeilijkste is. En aangezien Nicola nogal moeite heeft met definitiefe beslissingen te maken (met foto's-layouts etc) duurt dat ook nog eens langer. Maar daar ben ik ook voor! De afgelopen weken heb ik Nicola veel geholpen met het ontwerp van de website en de foto keuzes voor de galeries. In de wacht/chill ruimte beneden moeten nog foto's van Nicola komen te hangen. Deze worden ingelijst door de lijstenmaker waar Nicola mee samen gaat werken (de vorige is failliet gegaan!). Dus de keuze voor een nieuwe lijstenmaker kwam er ook nog bij. Maar niet getreurd alle ontwerpen zijn eindelijk af voord e foto's, mounts en lijsten! Het enigste is nu de afvalronde tussen een online lijstenmaker (wat veel sneller en efficiënter is omdat het online is) of een ouderwetse lijstenmaker (die veel goedkoper is maar je moet wel naar hem toe). Eerst de website maar eens afkrijgen. De nieuwe visitekaartjes zijn vorige week ook binnen gekomen! Wat nou zo grappig is, is dat Nicola precies dezelfde kleur heeft gebruikt als ik voor mijn visite kaartjes die ik op school heb gemaakt! Echt grappig.

Natuurlijk krijg ik ook meer fotografische opdrachten (wees maar niet bang!) zoals orders maken/afmaken. Klanten hun foto's laten zien en zoveel mogelijk verkopen. Foto's bewerken (rimpeltjes weghalen) voor de make-overs, maar ook voor gewone portret foto's. Natuurlijk bewerk ik gewone portret foto's niet zoals de make-over foto's waarbij mensen echt verwachten 10 jaar jonger worden (wat ik ook kan doen;)).

En dan hebben we natuurlijk de fotoshoots! Het belangrijkste van fotografie. De meeste make-overs worden op zaterdag ingeboekt omdat mensen dan de meeste tijd hebben. Make-overs worden meestal als een cadeau aan iemand gegeven en dan wil je natuurlijk niet even tussen je werk door een make-over krijgen. We hebben nu wel een deurbel! Dus mensen kunnen gewoon aanbellen en als ze ons nodig hebben. Als we dan tijd hebben kunnen we meteen de klant fotograferen. Vorige week ben ik met Steven een fotograaf vriend van Nicola meegeweest op een assistentie job in Glasgow. Dat was tevens ook mijn eerste keer in Glasgow! Het enigste nadeel was dat we om 4 uur 's morgens al wakker moesten worden! Het is ongeveer een uur rijden van Edinburgh naar Glasgow. We moesten portretten fotograferen van belangrijke mensen in een bedrijf. Erg veel van de stad heb ik niet gezien. Maar het was wel in het centrum dus ik heb genoeg gezien dat ik zeker terug wil naar Glasgow! Mensen in Edinburgh noemen Glasgow ' Your proper city' en Edinburgh wordt meer gezien wordt als ' Your little village'. Ik heb net te horen gekregen dat ik morgen weer naar Glasgow ga (hoe toevallig ;))! Maar dit keer met Nicola voor een beauty bedrijf.

Met me huisje gaat nu ook alles steeds beter. Geen lekke boilers meer, of wc's die niet doorspoelen (al moet je wel op een speciale manier doortrekken want anders loopt ie vast, maar dan kan ik hem zelf repareren). En met het heerlijke weer dat we deze week hebben staat me boiler nu ook op zomerstand dus dat bespaard me weer in de kosten! Zondag was de eerste echt heerlijke dag hier. Helaas was ik ontiegelijk verkouden en kon ik niet naar buiten zonder knalrode ogen en een opgeblazen gezicht. Maandag had ik een ziektedag opgenomen. Wat eigenlijk gewoon nog mijn weekend was omdat ik zaterdag in de studio gewerkt heb. Ik had 14 uur geslapen en werd veel beter wakker. Met de bus ben ik naar het strand gegaan en heb ik daar een paar uurtjes rondgelopen voor een frisse neus! En het was zulk lekker weer!!!

Het paasweekend ga ik met Nicola en vrienden naar een wigwam park ergens in Schotland! Ik kijk er erg naar uit om meer van het land te zien. Gister heb ik voor het eerst naar huis gelopen. Het duurde bijna 2 uur (normaal duurt het maar een uur hoor) maar omdat ik met een omweg ging die ook nog eens doodliep, ging dat iets anders dan gepland. Het was zulk lekker weer dat het geen bal uitmaakte! Oja ik was me Edinburgh map planner vergeten. Ik heb hem nu bij me. Dus vanmiddag kans nummer 2! Als ik thuis kom van me stage ga ik meestal koken/chillen/tv of een film kijken. Of iets anders waar ik zin in heb. De laatste tijd ben ik ook een beetje begonnen met schilderen. Wat ik heel erg leuk vind en veel van me tijd opneemt. Dus ik verveel me zeker niet! In het weekend ga ik soms met Nicola en soms met vrienden van haar wat drinken ergens of stappen. Misschien denk je, gaat ze niet weg in het weekend ofzo? Nouw hier is je antwoord: Dit weekend heb ik geen weekend want ik werk zaterdag en zondag. Dus als ik dan een dagje vrij heb doordeweeks, ben ik meestal me huis aan het schoonmaken of aan het bijkomen van de week. Wel wil ik meer dingen gaan doen zoals dat ik naar het strand ben geweest met de bus, Ik heb tenslotte een buspas! Dus gewoon op een busstappen en je ziet wel waar je uitkomt! :D

Ik heb het dus nog steeds erg naar me zin hier, en beetje bij beetje mag ik ook steeds meer doen in de studio. Binnenkort mag ik ook gaan fotograferen in de studio! Ik mis iedereen wel thuis hoor! Vooral na me weekje vakantie in Nederland. Maar dankzij het Internet en Telefonie, is er niks te vrezen! Btw ik heb een foto van mij voor een fotocompetitie geplaats. Als je het leuk vind om te kijken dit is de link: http://photo.visitscotland.com/index.php/galleries/gallery/661238 je kan de foto ook Liken van facebook!!!!

Hele dikke kus vanuit het zonnige Edinburgh!!!!!!!

(ps ik ga proberen foto's bij dit verhaal toe te voegen)

Reacties

Reacties

Lia

Hallo Denise. Wat zijn je verhalen enthousiast! Zo te horen leer je heel erg veel over je vak en maak je ook nog tijd om Schotland te verkennen. Wat een mooie ervaring. Liefs uit Surabaya.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!