My Edinburgh Adventure

Getting used to the Scottish way of life again!

Vorige week dinsdag, om precies te zijn 21 augustus 2012, was het voor mij weer tijd om terug te gaan naar Edinburgh voor het 2de deel van mijn stage. Ik loop nog steeds stage bij Nicola Bald Photography.

In totaal ben ik 7 weken in Nederland geweest voor de zomer. De zomer was echt geweldig! Heb veel tijd met iedereen doorgebracht en heb een heerlijke 2 weken zomervakantie naar Zuid-Frankrijk gehad. Ik moest mezelf natuurlijk even opladen met zon want het weer in Schotland is afschuwelijk!

Me eerste schooldag begon officieel eergisteren. Maar omdat Edinburgh de hele zomer voor 4 weken lang allemaal festival in de stad heeft wou ik daar niet alles van missen natuurlijk! In totaal zijn er iets van 400 venues(locaties waar shows zijn etc) wat echt heel veel is en de hele stad is gebombardeerd met cultuur en mensen en shows. Ik heb dus nog de laatste paar dagen van de festivallen meegemaakt en deze week is er nog wel iets te doen en zondag is er vuurwerk in de stad waar we naar toe gaan!

Na een lange dinsdag ochtend ‘21 augustus’ van huis naar Rotterdam Centraal met de Fyra naar Schiphol, waar ik zelf me koffer moest inchecken want dat gaat tegenwoordig allemaal zonder personeel bij KLM! Maar geeft niks het ging eigenlijk wel snel, nadat een man achter mij me even moest uitleggen hoe je het papier aan je koffer moet hangen. Uiteindelijk naar me gate wat iets was van D51. Ik wist niet dat Schiphol zo enorm is de Gates liepen zelfs door tot 71 ofzo! Van Schiphol naar Edinburgh Airport, beetje turbulentie onderweg maarja dat kan je niet voorkomen als je naar Schotland vliegt! Gelukkig had ik snel me koffer (was nog even afwachten of hij wel zou aankomen want ik had natuurlijk zelf me koffer ingecheckt!).

Nicola stond gelukkig al te wachten met der auto, dus ik hoefde gelukkig niet nog eens met de bus naar het centrum. Het was alweer meteen aan de slag voor me haha. Nee het viel gelukkig mee! Nicola moest nog even iets afwerken in de studio dus daar gingen we eerst even heen. Ik lag half te slapen in de studio maar er kwam nog even een klant binnen om haar foto’s te bekijken. Daar heb ik maar even voor gezorgd om weer terug in de stemming te komen. Het was wel even raar om weer terug te zijn, maar het voelde gelukkig wel erg huiselijk aan! Ik heb Edinburgh en iedereen over de zomer toch wel erg gemist! Dinsdag avond lag ik vroeg in bed en heb echt heerlijk geslapen. Ik woon tijdelijk bij Nicola in huis tot dat ik in me nieuwe stekkie kan intrekken. Wat waarschijnlijk a.s vrijdag of zaterdag wordt. Ik ga bij Cris wonen (een goeie vriend van Nicola 50 en gay dus maakt u zich maar geen zorgen haha) die aan het einde van de week een kamer vrij heeft waar ik dus voor de volgende 4 maanden kan verblijven. Cris heeft een appartement midden in het centrum. 5 minuten lopen van me stage vandaan en eigenlijk 5 minuten lopen overal vandaan! Helemaal geweldig dus.

Afgelopen week was dus weer even wennen aan alles hier en aan me stage. Gelukkig gaat alles vrij snel en voel me wel weer behoorlijk thuis. Woensdag zijn we naar in show geweest in de stad. Kon ik meteen wat meer zien van de festival! Het eerste wat me opviel is dat alles heel erg georganiseerd gaat. Bijvoorbeeld als je in Brielle naar het 1 April feest gaat is het 1 grote chaos, iedereen is dronken en er ligt overal afval. Hier ligt dus geen afval op straat, er lopen allemaal organisators rond, en je kan er wel bier kopen (pints zoals ze dat hier zeggen) zonder dat er dronken malloten over straat lopen. De eerste show waar ik dus heen geweest ben was een beatbox show. Er zijn veel straat artiesten overal waar je dus niet voor hoeft te betalen, maar de show zijn net allemaal even iets beter en langer en je kan zitten. Het was echt een bizar goeie beatboxer ik heb nog nooit zoiets gehoord in me hele leven!

De volgende paar dagen ben ik druk in de studio bezig geweest met een trouw album voor de studio. Wat me in totaal 3 en een halve dag gekost heeft om te bouwen! Donderdag avond zijn we nog naar een andere show geweest. Het was een soort van dans show met allemaal verschillende soorten stijlen dans. Allemaal erg indrukwekkend! Het zijn allemaal professionele dansers die ook meegedaan hebben aan ‘So You Think You Can Dance’ enzo.

Zaterdag avond hebben we de auto in de stad geparkeerd en zijn we eerst naar een Pub gegaan om wat te drinken en daarna zijn we naar een show gegaan de we van te voren hadden geboekt. KneeDeep heette de show. Het is een soort van acrobatische show met 4 mensen die echt het meest ongelofelijke voor elkaar krijgen, zoals gooien met elkaar en over eieren lopen! Het was dus weer een super geweldige show!

Zondag hadden we een Make-Over shoot van een 14 jarig meisje in de studio. Nicola was nog druk bezig met het trouwalbum af te maken en ik mocht de hele shoot fotograferen! Eerst was ik echt heel zenuwwachtig. Ik heb wel eerder in me eentje gefotografeerd maar nooit een hele make-over en het was natuurlijk net me eerste paar dagen terug! Maar alles ging gelukkig erg goed en Brooke (het meisje dat ik moest fotograferen) vond het allemaal helemaal geweldig. Na de shoot zijn we nog even de stad in geweest want Nicola wou me nog 1 Venue laten zien. Uiteindelijk zijn we in een comedy show beland met een Ierse gast en Nicola wou op de eerste rij zitten dus natuurlijk werd mijn Nederlandse afkomst onder de loop genomen haha! Maar het was heel erg leuk!

Maandag was mijn eerste vrije dag en omdat ik niet veel kleren heb meegenomen en niet veel warme kleren hier heb liggen moest ik natuurlijk even shoppen! Dus maandag was me shopdag, goed geslaagd! Als laatst ben ik naar Hollister geweest, geweldig!!!!!

Gister weer terug achter de computer. Heb heel de dag aan een bestelling gewerkt en ben weer helemaal ingekomen met Photoshop. Na 7 weken is het wel weer even wennen! Na het werk zijn hebben we Glen uit school gehaald en hij heeft elke dinsdag duiklessen. Dus Nicola en ik heb daadwerkelijk baantjes gezwommen ondertussen!! Ik vond het wel heel sportief van mezelf en ik ben wel van plan vaker te gaan.

De aankomende weken gaan heel erg druk worden in de studio en ik mag steeds meer gaan fotograferen. Ook komt snel de website online (eindelijk!!!!!). In de herfstvakantie komen me moeder Wendy en Yordi voor een aantal dagen langs, dus dat is zeker iets leuks om naar uit te kijken. Verder kom ik eind November een paar daagjes naar Nederland. 4 maanden klinkt misschien lang maar het vliegt echt zo voorbij. Ik weet iniedergeval waarom ik hier ben en dat ik nog heel veel kan leren hier! Natuurlijk heb ik erg geluk dat ik al 6 maanden super tijd achter de rug heb en dat ik het zo goed kan vinden met iedereen hier!

Tot me volgende BLOG!!!

xxx

Reacties

Reacties

Gemma

Wat leuk weer om te lezen Denise! Ik ben ook heel benieuwd naar die website. En inderdaad, vier maanden vliegen voorbij, dus geniet ervan!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!