My Edinburgh Adventure

Feeling like I'm on extreme home make-over!!

Heerlijk op de bank, gas kachel aan, kaarsjes aan, wijntje erbij! Net gedoucht en dik ingepakt Lekker ‘cosy' op de bank.


Uhm, ja die heb ik wel verdiend na vandaag...


De wekker die ging om half 7 vanochtend, en natuurlijk kon ik er niet uit komen! Uiteindelijk wel gelukt en ik was best zenuwachtig voor alles! Zou ik wel de goeie bus pakken, en niet in Glasgow uitkomen ofzo?! Na wat eten in me maag gekregen te hebben wat het op naar de bushalte. Die trouwens echt letterlijk alleen me straat uitlopen is. Gelukkig had ik in 1 keer de goeie bus! De eerste paar dagen moet ik nog in de bus een bus kaartje kopen (wat alleen met gepast geld kan!btw...) Deze week moet ik nog een buspas regelen die ik trouwens vergoed krijg van me stage! Moooooi! Alleen ik snap niet waarom niemand hier fietst! Is dat nouw zo Hollands? Met de fiets was ik waarschijnlijk nog 2 keer zo snel op me stage. De bus stopt overal en omdat de stoplichten hier er zo ontiegelijk lang over doen om op groen te springen. En dan heb ik het nog niet eens over het algemene verkeer! Fietsen is trouwens waarschijnlijk levensgevaarlijk hier. Dat zal je wel snappen als je ooit eens in Edinburgh geweest ben. O ja en dan is er de regen. Wat het eigenlijk nog niet gedaan hebt sinds vorige week woensdag... erg raar :P 90 procent kans op regen... fabel of zal ik het nog maar even afkloppen...


Dus goed, ik ben dus heelhuids op me stage aangekomen! Alleen als ze hier zeggen - halve 9 - dat betekent niet half 9 - maar half 10... Dus ik was een uur te vroeg :P oooooo-maar dat gaf gelukkig niet. De studio was vandaag op een deadline met alles afmaken. Voor de gene die dat niet hebben mee gekregen, Nicola (me stagebegeleider) is net verhuisd naar een nieuwe locatie en nog niet alles was af. Of te wel er moest nog te veel gebeuren, want morgen komen de eerste klanten! De vader van Nicola is een gepensioneerde aannemer en was er al toen ik aankwam vanochtend. Die had gelukkig wel mijn hulp nodig want ik haat het als ik me dan moet vervelen. Er stond nog geen computer niks! Rond half 10 kwam Nicola zelf binnen met haar zoontje van 8. Die had vandaag nog vrij en hoeft morgen pas naar school. Dus ik heb de hele dag geholpen met opruimen, schoonmaken, dingen goed zetten en het belangrijkste! De studio zelf goed krijgen. Samen met Nicola hebben we de rails voor de lampen afgemaakt, en de lampen opgehangen. Wat echt een werk is! Aan het eind van de middag hebben we de lampen getest en de studio afgekregen! Gelukkig kwamen nog 2 vrienden van Nicola helpen met alles af te krijgen. Om 6 uur heb ik iets erg Schots gegeten (mijn eerste echte Schotse activiteit wat ik van me lijst kan schrappen) En het is echt heel erg lekker! Je moet het zelf ook maar eens eten. Het is alleen niet zo erg gezond haha. Het is dus... erg dikke vette patat op een broodje. Het is eigenlijk een soort van oversized bolletje en iets harder. Volgens mij hadden ze er een laag boter opgesmeerd, daarop dan die patat.!! HEERLIJK-dat ga ik vaker eten alleen niet elke week want dan kom ik 20 kilo zwaarder terug. Na het eten was er nog meer werk te doen en omdat ik verder toch nog niet veel plannen heb (alleen plannen als ik een dag vrij heb want dan kan ik tenminste ergens heen om dingen te zien) ben ik gebleven en het zijn echt hele aardige mensen hier en gezelschap ik goed en heb ik ook nodig! Dus ik denk dat het kwart over 8 was en gelukkig!! Heeft Nicola me thuis afgezet! Dus dat was mijn eerste stage dag. Morgen kom ik wel halve 9 dus half 10 :P in de studio! En om half 11 komt de allereerste klant!!! Dus dan gaat het fotografie gedeelte echt beginnen. En vandaag was eigenlijk helemaal niet erg ofzo als je dat denk, want dit hoort er allemaal bij en geloof het of niet ik heb echt heel veel geleerd!


Nog even een kleine update over gisteren. Ik ben een beetje de buurt wezen verkennen en echt uren gelopen! Met me laptop om wifi te vinden :P om half 4 had ik eindelijk een mac donalds met een stopcontact gevonden haha. Op de terug weg ging ik wat tussendoor weggetjes lopen om wat meer dingen te ontdekken... en ontdekken deed ik want... IK HEB EEN HELE EIGEN PAPERCHASE WINKEL GEVONDEN!! En hij is groooooooooot en leeeeeeeeeuuuuuuuuuk!!!! Ooo echt geweldig want paperchase hebben ze in NL alleen bij de bijenkorf en maar een hele kleine selectie. Dus als iemand me komt bezoeken gaan we zeker daarheen ;) Ik moest me portemonnee echt in de gaten houden alleen het is me tot op zekere hoogte wel gelukt alleen op een paar dingen na haha. Ik moest echt die leuke art case (een soort van stevige tas waar je goed je tekeningen/foto's in kan bewaren) en die nieuwe kwasten set en acryl verf halen! Don't blame it on me! Waarom maken ze toch al die leuke dingen!!!


Ik verveel me iniedergeval nog niet en ik ben echt doodmoe van vandaag!!


Groetjes vanuit Edinburgh!!!!

PS! Als je een keer bij me langs wilt komen - iedereen is welkom- mail me dan even of reageer op facebook ofzo!

Reacties

Reacties

Wendy

HallO jij hebt ff een beurs gehad hoor dus je kan echt wel paperhase spullen inslaan!!! Bdw raatjes tickets nu 20% sale!! Heb k weer net daarvoor geboekt! Maare dat broodje kunnen we de volgende x wel delen toch??? Enne wat kost een shoot op 27 april :D

marit

he Wendy die beurs is bedoeld om de huur te betalen ahahaha !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!