My Edinburgh Adventure

Getting started

Hello lieve mensjes,

Deze blog zal waarschijnlijk in 2 delen opgedeeld worden. Dat komt omdat ik nu een deel aan het typen ben in de auto voordat we de boot oprijden. Ik heb hier geen internet en kan het dus niet op internet zetten. Dat doe ik natuurlijk zo snel mogelijk!

Vandaag dinsdag 3 januari 2012 begint dan echt mijn grote reis naar Edinburgh. Vorige week had ik nog een vakantie naar Zweden en ik was vrijdag avond pas thuis. In 3 en een halve dag nog heel veel regelen dus! Gister was het echt even stressen. Ik moest nog naar de tandarts, en ik moest nog een gaatje laten vullen! En de kapster kwam nog en me tas moest ik nog inpakken en nog meer meer en meer! Gelukkig was het allemaal gelukt. Vanochtend de laatste spulletjes ingepakt. De dakkoffer op de auto en gaan! Vanochtend was het wel even schrikken toen ik wakker werd want het was nouw niet echt lekker vaar weer! Windkracht 8 met stormregen! Vorige week op de boot vanuit Zweden hadden we al golven van 7 meter hoog gehad dus ik weet wel hoe het voelde! Niet echt goed dus.

Samen met me moeder, Tom en Yordi onderweg naar IJmuiden. Storten joh! Ooooooo gelukkig vaart de boot nog wel. Alleen wel met 2 uur vertraging door de storm. Nu kijk ik naar voren richting de zee, en zie ik tot mijn opluchting een strak blauwe lucht! Je weet natuurlijk nooit hoelang het gaat duren maar ik hoop dat de storm gaat liggen.
Morgen komen we waarschijnlijk ook wat later aan in Newcastle. We denken zo rond 11 uur in de ochtend. Dan rijden we meteen door naar Edinburgh, wat nog ongeveer 2 uur rijden is. De planning is dan om naar Fineholm te gaan. Dat is het bedrijf waar ik de kamer huur. Dan krijg ik de sleutel van me appartement en dan wordt het verhuizen maar! Echt veel daarover kan ik nog niet vertellen omdat ik het zelf allemaal nog niet eens weet.
Deze week gaan we wel nog even langs de Ikea en natuurlijk nog wat leuken dingen doen in Edinburgh. Dan gaat iedereen zaterdag weer weg en moet ik op mijn eigen benen staan. Maandag ga ik dan beginnen met me stage.

Deel 2:
Het is zaterdag. Mama, Tom en Yordi zijn net een paar uurtjes vertrokken. Tja, het is hier erg stil, dat kan ik je wel vertellen. Maar ik kan wel even lekker tot rust komen, ook al zitten de zenuwen me nog steeds erg hoog. Natuurlijk wil ik alles goed doen (beetje perfectionistisch) en dat voel ik nu wel.
Ik heb net heel het appartementje schoongemaakt dus het ruikt erg lekker schoon en het is weer netjes.
Dan eerst maar het verhaal van de afgelopen dagen.
We waren dat we dinsdag 2 uur vertraging hadden. Dat was wel even balen! Toen we op de boot waren werd er al snel opgeroepen dat we maar beter snel wat konden eten omdat er best wel een storm was op zee. Uiteindelijk was het een vreselijke reis! De boot vertrok om half 8 's avonds en we kwamen pas om 2 uur 's middags de volgende dag aan! En de hele weg vreselijke golven en er was nou niet echt veel te doen op de boot anders dan slapen en zitten.
Ik ben maar als eerste achter het stuur gekropen want ik heb al wat ervaring met links rijden. En ik moest wel doorrijden want ik had me afspraak met Fineholm al gemist! Net op tijd waren we nog bij het kantoor aangekomen. Contract ondertekenen en de huissleutels gekregen. Wat een gedoe allemaal zeg, ik snap nog steeds niet waarom ik dit eigenlijk doe. Het is echt een heleboel geregel en ik ben nog niet klaar. Maar goed! Gelukkig heb ik heel veel hulp van me Familie! Op dat moment was het ook super slecht weer in Edinburgh, regen en waaien! En dan stap je na een dag vol stress en uitgeput de kamer in waar je de komende 6 maanden gaat wonen. Het was niet schrikken maar meer te veel om op te nemen. Het is een redelijke grote ruimte voor mij alleen. Met een hal, woonkamer, slaapkamer, badkamer en een keuken. Alles was nog erg basis en alle meubels die er staan zijn al wel een beetje klaar voor de schoothoop. Maar je kan er nog mee leven! Na alle spullen uit de auto hebben gehaald, zijn we richting de stad gegaan en hebben een hapje gegeten. Al veel ik bijna in slaap aan de tafel! Yordi heeft lekker 3 nachten bij me in bed geslapen. Echt een heerlijke kachel! Helaas heb ik die nu niet meer!

De volgende ochtend hebben we een beetje uitgeslapen en zijn we naar de Ikea geweest. Daar hebben we een auto vol met spullen gekocht, omdat het qua spullen best wel karig was in me kamer. Dat hadden we niet verwacht! Gelukkig werd het er al meteen een stuk me eigen na alles neergezet te hebben.

Vrijdag ochtend zijn we eerst voor Yordi naar een winkel geweest waar ze allerlei bestuurbare speelgoed verkopen. Dat wou hij zo graag! Daarna zijn we langs me stage plek geweest!
Dinsdag heeft Nicola haar eerste klant in het nieuwe pand. Dus dinsdag is de deadline dat alles af moet zijn. Maandag kom ik haar nog helpen met de laatste dingetjes en dan begint ook me stage.

Na me stage bezocht te hebben zijn we met de taxi doorgegaan naar het kasteel van Edinburgh. Iets wat je echt gezien moet hebben! We wisten alleen niet dat het zo groot was en konden helaas niet alles zien! Ik denk dat ik zelf nog een keer ga om het langer te bezoeken.
Vanochtend zijn we nog naar een grote supermarkt geweest om nog boodschappen voor mij in te slaan. Dat is namelijk nog erg handig als je een auto hebt. Toen zijn we weer terug gereden. Nog een laatste bak thee en afscheid genomen! Heftig natuurlijk! Ik mis ze nu al!!!! Gelukkig zie ik iedereen 23 februari weer, want dan kom ik een lang week terug naar NL! Natuurlijk heb ik ook erg zin in me stage. Ik vind het alleen nog erg wennen dat het hier zo ontiegelijk stil is, want dat ben ik echt niet gewend!
Morgen ga ik denk ik wat de beurt verkennen en een stukje lopen. En maandag me stage! Dat scheelt ook al als ik daar heen heb, want ik denk dat ik het daarmee wel erg druk ga krijgen. Ik heb niet erg veel internet omdat ik een soort prepaid internet heb en ik steeds weer tegoed moet kopen! Dat is wel even lastig. Als ik vast internet wil hebben moet ik een U.K bankaccount aanmaken en dat helemaal gaan regelen! Misschien doe ik dat nog wel, want het zou wel een stuk makkelijker zijn!

Jullie horen snel weer van me!

Xxx

Reacties

Reacties

marit

Hoi Denise, wij zijn ook weer thuis!!
Veel schrijven hoor, dan blijven we op de hoogte!!\
dikke kus mama

Gemma

Hi Denise!
Kan me goed voorstellen dat het echt even spannend is nu.. Het opstarten is altijd het moeilijkst! Maar gelukkig is de wereld zo klein nu en ben je eigenlijk heel dichtbij. Ik vind het echt heel erg knap dat je weer zo'n avontuur aan gaat en ik weet zeker dat het een prachtige ervaring gaat worden! Superleuk dat je een blog bij houdt, ik ben benieuwd naar wat je allemaal mee gaat maken daar.
Succes je eerste daagjes stage!
Liefs

Lia

Superknap dat je weer aan een nieuwe uitdaging begint. Veel succes met wennen de eerste dagen. We volgen je op de voet. Liefs Lia&Taco

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!