My Edinburgh Adventure

Bezoekje aan Edinburgh

Donderdag 10-11 en Vrijdag 11-11 hebben ik en mijn moeder een bezoekje gebracht aan Edinburgh. Niet alleen om mijn moeder deze geweldige stad te laten ontdekken, maar ook kennis te maken met mijn stage bedrijf en om eventueel al een kamer te vinden.

Donderdag ochtend was het al vroeg opstaan! Om kwart voor 7 zaten we al in de auto onderweg naar Rotterdam Centraal. Dankzij de Fyra waren we binnen een half uur al op schiphol. Doordat we mooi optijd waren konden we nog even genieten was een kopje starbucks op de luchthaven. Het is ongeveer een uur en een kwartier vliegen. We vlogen met Easyjet, was een perfecte maatschappij is voor een korte vlucht! En lekker goedkoop (meer op daar uitegeven :P)! Om 11 uur U.K tijd waren we op de luchthaven van Edinburgh. We hadden erg geluk, want het had net geregent! Gelukkig niet toen wij erwaren! Aangezien het daar 90% procent regent. Er lagen grote plassen water op de grond en je kon de zwarte lucht nog zien.

Met de airlink 100 bus kom je erg makkelijk en snel het centrum in. Eerst het hotel opgezocht, wat niet zo moeilijk was. We hadden echt een super mooie grote kamer! Echt 2 keer zo groot dan een normale kamer, en ook 2 keer zo mooi!

Voordat we kennis gingen maken met mijn stagebedrijf, hadden we nog even tijd. We zijn even naar de winkelstraat gelopen en daar even gekeken. Om half 4 hadden we bij de starbucks (tegenover het bedrijf ERG SLECHT! LOL) Eerst liet Nicola (fotograaf en eigenaar van het bedrijf) me het pand laten zien. Het staat nu nog helemaal leeg omdat ze aan het verhuizen zijn. Maar het zit echt op een super mooie locatie, en na uitleg over hoe het eruit moet gaan zien, weet ik zeker dat het er echt top uit gaat zien. Nicola is echt heel aardig (net als alle andere schotten) en ze is echt enthousiast dat ik kom! Ze wil me echt helpen met allerlei dingen en me heel veel leren. Daartegenover moet ik natuurlijk keihard aan de slag :P maar dat komt wel goed! Want daar ben ik voor! Nicola heeft ook een zoontje van 8 (wat wel erg toevallig is, heb ik teminste al een vervanger voor Yordi gevonden, haha nee hoor Yordi is niet te vervangen). Maar hij had zelfs een soort cakjes voor ons gebakken speciaal omdat wij kwamen, echt zo lief! Daarna liet ze me haar werkplek zien waar ze tijdelijk werkt, daar hebben we mijn portfolio besproken en heb ik wat van haar werk gezien.

Toen was het opeens alweer donker en tijd om de eerste huizzoeking te doen. Nicola had ons zelfs afgezet! Ik weet niet zo goed wat ik moet vertellen over de huizen die ik heb bezocht, behalve dat er geen van de 3 mij een gevoel gaf dat ik daar 6 maanden in moet wonen. Bij 1 had ik het wel eigenlijk, maar die was nogal aan de prijzige kant. Maar geen zorgen, ik heb nu wat gezien en heb wat vergelijkings materiaal. Wat ook erg handig is voor mijn verdere zoektocht.

Alles kan je eigenlijk voor een redelijke prijs wel met de taxi doen. Dus zijn we met de taxi terug naar het centrum gegaan, en in een geweldige pub op haymarket wat gegeten. Je moet ze even vinden, maar de pubs kunnen daar echt erg gezellig zijn en voor een redelijke prijs kan je er heerlijk eten en drinken.

Back in het hotel -- heerlijk geslapen ---!!! De volgende dag snel ontbeten (in een bijna leeg hotel! Het was natuurlijk niet echt toeristen seizoen) en we hadden nog een huizen afspraak. En daarna hadden we nog een afspraak! En daarna zijn we met de taxi naar het oude gedeelte van de stad gereden. Edinburgh dateert terug 4000 jaar voor christus!! Dus het is zeker een oude plaats en een plaats dat je een keer gezien moet hebben. Het kasteel ligt op een hele hoge heuvel, en er loopt een erg oude straat vanaf, met allemaal leuke winkeltjes en mooi kerken. En plekjes waar je lekker kan eten. Mijn mama (die haviken ogen heeft) had in de taxi omhoog een erg leuk restaurant/bar gespot. Het was een wiski bar, maar je kon er ook erg lekker eten. We hebben geen wiski gedronken hoor maar wel een lekker glaasje wijn. We hadden geen tijd meer om het kasteel in te gaan, maar daar hebben we later nog tijd genoeg voor! We hebben er wel gelopen en van het uitzicht genoten.

Na onze spullen gehaald te hebben, zijn we terug naar het busstation gelopen. Het was weer tijd om naar huis te gaan. We hadden weer een goeie en snel terug naar huis gehad.

Ik heb echt super veel zin in mijn stage! Alleen ik moet nog wel een kamer vinden. Iedereen daar zegt ook dat ik nog te vroeg ben met een kamer zoeken, dus ik weet zeker dat dat wel goed gaat komen. Edinburgh zelf is echt een waanzinnig leuke stad met een erg rijke cultuur. En het heeft een compleet eigen stijl dat met geen andere stad te vergelijken is. Het viel mijn moeder zelfs op, maar iedereen is echt oprecht aardig tegen je. Ze zullen je altijd helpen en ze willen ook alles voor je uitzoeken zonder ze het te vragen! Wat je hier in Nederland eigenlijk nauwlijks meer tegenkomt. Het is een stad waar als je op straat loopt een goed gevoel krijg (natuurlijk lopen er wel criminelen rond die heb je overal, maar ik heb me eigenlijk geen 1 keer aan iemand zitten ergeren). Oftewel ik denk dat ik een goeie keus heb gemaakt en erg veel geluk gehad heb dat ik zijn leuk bedrijf gevonden heb. Hoe het echt gaat worden is altijd nog de vraag, maar ik weet zeker dat het een erg leuke en spannende ervaring gaat worden.!

Greetzzzz! nog even uit Nederland

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Denise

Nog voor het Begin!

Dit is een blog die gaat over mijn trip naar Edinburgh. Voor mijn studie fotografie. Ik zit in het 3de jaar en met dit jaar 6 maanden fulltime stage lopen! Best wel heftig na veel op school gezeten te hebben. Maar eindelijk, ik mag mijn theorie dan echt in de praktijk gaan uitvoeren. Ik ga vooral schrijven over alle belangrijke dingen die ik mee maak en heel graag met jullie allen wil delen.

Mijn stage duurt van Januari tot en met Juni. Het bedrijf waar ik loop is een studio die veel make-overs doet. En natuurlijk nog veel andere studio opdrachten en ook op locatie opdrachten. Heel breed dus! En ik denk dat ik er erg veel van kan gaan leren.

Veel plezier met het lezen van mijn blog!